راهکارهایی جهت افزایش طول عمر باتری دریل شارژی

راهکارهایی جهت افزایش طول عمر باتری دریل شارژی

 

 

چگونه عمر باتری دریل شارژی را افزایش دهیم؟

طول عمر باتری به میزان استفاده و نگهداری شما از ابزار میباشد.

 با وجود اینکه ابزار آلات شارژی در مقایسه با ابزار آلات برقی، نحوه کار ما را در دسترسی به طول کابل، پریز برق و موارد دیگر آسان کرده است اما اصلی ترین مشکلات این دسته از ابزارها، عمر باتری آنهاست. طول عمر باتری این لوازم بسته به میزان استفاده و نگهداری شما از ابزار می‌باشد و اگر این سوال ذهن شما را به خود مشغول می‌کند که چطور "طول عمر باتری دریل شارژی خود را افزایش دهم؟ " باید با ما همراه شوید. چرا که امروزه تمام دستگاه‌های شارژی و الکترونیکی مدرن که از آنها استفاده می‌کنیم وابسته به باتری‌های لیتیومی هستند و لازم است تا با بهترین راه کارهای افزایش عمر باتری آشنا شوید

در ادامه تمامی موارد مهم در افزایش طول عمرباطری دریل شارژی موثر است را بیان می‌کنیم.

  1. شارژ منظم داشته باشید
  2. دمای متوسط باتری شارژی را در نظر داشته باشید

هنگامی که در هوای سرد و یا گرم تابستان از باتری استفاده می‌کنید، در همان دما بلافاصله وسیله را شارژ نکنید. اجازه دهید با دمای اتاق هم دما شود و سپس دریل شارژی یا هر وسیله دیگر خود را شارژ کنید. پس حواستان به دمای باتری خود باشد.

3. سرعت و قدرت ابزارهای خود را تنظیم کنید

یکی دیگر از روش‌های افزایش عمر باتری دریل شارژی و دیگر ابزارها تنظیم قدرت و سرعت آنهاست. در باتری‌های لیتیومی این قابلیت وجود دارد که در صورت فشار بالای کار، چراغ‌های باتری چشمک می‌زند و دستگاه به طور اتوماتیک خاموش می‌شود که برای استفاده مجدد باید باتری کاملاً خنک شود. 

از باتری خود در برابر رطوبت هوا محافظت کنید

درست است که چند قطره آب به ابزار شما آسیب نمی‌زند اما با قرار گرفتن مدام ابزار آلات شارژی در برابر رطوبت هوا به کاهش عمر باتری خود کمک کرده اید. این نکته هم باید به خاطر بسپارید که از باتری‌های قرار گرفته شده در معرض رطوبت هوا استفاده نکنید.

مواظب ولتاژ شارژ دستگاه خود باشید

کنترل ولتاژ شارژ دستگاه است و برای جلوگیری از این مورد به شما توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان دستگاه‌های خود را با شارژر غیر استاندارد شارژ نکنید و فقط از شارژری که توسط شرکت سازنده به همراه دستگاه به شما می‌دهد، استفاده کنید. نکته دیگری که در این خصوص باید به آن توجه کنید شارژ کردن دستگاه با ولتاژ پایین است چراکه ظرفیت باتری‌های لیتیومی ۳.۷ ولت است و این با کم و زیاد شدن شارژ باتری تغییر می‌کند. به همین دلیل باید سعی کنید که دستگاه خود را با ولتاژ پایین شارژ کنید.

در ادامه میخواهم اضافه کنم به مزیت های دریل شارژی 

مزیت‌های دریل شارژی

سبک بودن و قابلیت جابه جایی راحت

مناسب جهت قسمت‌هایی که دسترسی به برق نداریم

برخوردار بودن از قدرت بالای باتری

انعطاف پذیری بیشتر بخاطر بی سیم بودن آن

برخورداری از ایمنی بیشتر و استفاده از ابزارهای کمتر در عین دست وپاگیر نبودن