آشنایی با کاربرد ولوم دوم و سوم در اینورتر جوشکاری(دستگاه جوش)

آشنایی با کاربرد ولوم دوم و سوم در اینورتر جوشکاری(دستگاه جوش)

دستگاه جوش اینورتر در دو نوع تک ولوم و دو ولوم بودند که به تازگی مدل سه ولوم آنها هم در بازار به چشم میخورد که عبارتند از :

  1. ولوم تنظیم جریان یا current 
  2. ولوم جوش نفوذی یا ولوم دوم یا arc force 
  3. ولوم hot start
  1. کاربرد ولوم تنظیم جریان 

کاربرد ولوم تنظیم جریان یا current این ولوم وظیفه تغییر آمپر خروجی دستگاه را بر عهده دارد و برای تنظیم خروجی دستگاه جوش اینورتر به کار می‌رود با کمک این ولوم به صورت دستی می‌توان میزان جریان خروجی را تنظیم کرد و قوس الکتریکی حاصل شده برای آغاز جوشکاری را می‌توان تعیین کرد.

 

  1. ولوم دوم جوشکاری سیستم ARC FORCE 

سیستم آرک فورس که در زمینه جوشکاری با نام ولوم دوم نیز شناخته می شود به عنوان

یکی از بهترین هایی است که میتوان در جوشکاری از ان بهره برد.

با استفاده از این سیستم،هزینه های اضافی کاهش و قدرت و کیفیت جوشکاری افزایش می یابد و باعث می شود الکترود دچار چسبندگی نشود.

این سیستم به منظور کنترل نفوذ جوش در قطعه است از نظر فنی این سیستم به اپراتور کمک می کند تا بتواند برای کارهای خاص که نیاز به جریان بالایی دارند، بتواند بدون سوراخ شدن قطعه عملیات جوشکاری را انجام دهد.

  1. ولوم hot start

با این ولوم میتوان احتمال تکثیر قطعات غیراختصاصی را در PCR کاهش داده و میزان تولید محصول را افزایش دهد. تکثیر این قطعات ناشی از شروع زودهنگام واکنش در دماهای پایین قبل از آغاز آن است. اساس تکنیک Hot start PCR غیرقابل استفاده کردن یکی از مواد اصلی واکنش است تا زمانی که دمای چرخه اول از دمای مرحله اتصال (Annealing) بالاتر رود. درنتیجه واکنش تکثیر تنها پس از مرحله دناتوراسیون اولیه رخ می‌دهد. این کار باعث افزایش اختصاصیت PCR می‌گردد.